Politika kvality
1. Účel politiky kvality
Vrcholový manažment organizácie považuje riadenie a zabezpečenie kvality v organizácii za prioritný cieľ pri stále narastajúcich požiadavkách zákazníkov a pri čoraz prísnejších technických a právnych požiadavkách a predpisoch.
2. Rozsah a predmet politiky kvality
Predmetom politiky kvality sú činnosti a procesy v oblasti výroby a predaja strojárskych výrobkov, CNC kovospracovania, kovotvárnenia a montáže finálnych zostáv.
Prioritným a základným cieľom vyhlásenej politiky kvality je:
- ponuka kvalitných produktov cez systémové procesy, ktoré sú jednotne koordinované a spĺňajú všetky požiadavky vrcholového manažmentu, zákazníka a legislatívy
- dlhodobý úspech spoločnosti prostredníctvom spokojného zákazníka, partnerov, štátnych orgánov a inštitúcií
- spokojnosť zainteresovaných strán spoločnosti
3. Podklady systému manažérstva kvality
Základným podkladom QMS spoločnosti je splnenie požiadaviek, prvkov štandardu ISO 9001:2015 a to cez:
- jasne definované kompetencie / zodpovednosti, právomoci/ organizačných zložiek, jednotiek a zamestnancov spoločnosti
- vnútroorganizačnú dokumentáciu a jej záznamy /príručka kvality, smernice, pracovné postupy a ostatnú internú dokumentáciu
- zvyšovanie povedomia a realizácie v oblasti samokontroly
- zvýšenie úrovne internej a externej komunikácie
- diferencované odmeňovanie podľa dosiahnutých výsledkov k požadovanej kvalite, čase a nákladoch
- sústavné vzdelávanie a zvyšovanie povedomia zamestnancov v oblasti QMS a získavania požadovaných zručností a profesionality s cieľom podávať bezchybný pracovný výkon pri uspokojovaní interných a externých zákazníkov
4. Vyhlásenie politiky kvality
Táto časť politiky kvality definuje základné jadro strategických cieľov, na ktoré nadväzujú ciele spoločnosti a ich organizačných zložiek. Strategický záväzok vrcholového manažmentu:
Tvorba a implementácia , monitoring a trvalé zlepšovanie QMS v spoločnosti.
Kvalitné vyhotovenie a poskytovanie produktov zodpovedajúcich špecifickým požiadavkám zákazníka, vrcholového manažmentu ako aj technickým a právnym predpisom v požadovanom čase a nákladoch.
Pravidelné vytvorenie potrebných zdrojov v oblasti ľudského potenciálu /kompetentnosť, povedomie a príprava zamestnancov/, infraštruktúry /budovy, pracovný priestor a súvisiace vybavenie, pracovné zariadenie a podporné služby/ a pracovné prostredie.
Vytvorenie rámcu strategických cieľov – obrat spoločnosti, dodanie načas, úroveň spokojnosti zákazníkov, úroveň stavu externých poskytovateľov, stavy zásob, produktivita a efektivita, eliminácia a monitoring nezhôd /nekvalita, chyby, nedostatky, duplicita, nepodarky, reklamácie, sťažnosti zákazníkov a pod./ v oblasti systémových a technických procesoch realizácie a poskytovania produktu.
Sústavné napredovanie spoločnosti pri uspokojovaní potrieb zákazníka a upevnenia si postavenia na danom trhu podnikania a to cez ekonomické ukazovatele / obraty, produktivita, rentabilita, náklady a pod./ a nové trendy v oblasti technológie, QMS, pravidelným hodnotením rizík spoločnosti.
Toto sú základné záväzky a strategické ciele vrcholového manažmentu, užšie sú špecifikované cez ciele kvality na ročné obdobie, ktoré sú prijaté na zasadnutiach Preskúmania manažmentom a sú zverejnené. Ich plnenie je záväzné pre všetkých zamestnancov, organizačné zložky a jednotky v danej spoločnosti.
5. Záverečné ustanovenia
Táto politika kvality je implementovaná cez QMS v zmysle ISO 9001:2015, ktorý je a bude nepretržite monitorovaný a jeho efektívnosť bude posudzovaná na pravidelných zasadnutiach Preskúmania manažmentom.
V Dolnom Kubíne dňa 18.04.2023